Curricular Unit: | Code: | ||
Foreign Language -Spanish- | 1080LEE1 | ||
Year: | Level: | Course: | Credits: |
2 | Undergraduate | Nutrition Sciences | 3 ects |
Learning Period: | Language of Instruction: | Total Hours: | |
Spring Semester | Portuguese | 39 | |
Learning Outcomes of the Curricular Unit: | |||
O objectivo da disciplina consiste na aquisição do nível limiar da língua espanhola que se manifesta, essencialmente, na competência comunicativa indispensável para as situações de vida quotidiana adequadas ao domínio social. A competência gramatical há-de permitir o seguimento correcto de ensino da língua e ajudar no contacto com os documentos escritos em espanhol. Sublinha-se a importância de estruturas modais e tácticas para resolver dificuldades pontuais de compreensão ou de expressão. As competências linguísticas devem ser demostradas nos quatro domínios de apreensão da língua: compreensã | |||
Syllabus: | |||
A. Grammaire: 1.Simple phrase. Category (verb, noun, adjective, adverb). Concordance. 2. The noun and the adjective. Particulars in reference to inflection in gender and number. 3. The pronouns. 4. The verb: Inflection I. Regular verbs. 5. The prepositions. Differences with the Portuguese language. 6. The conjunctions. Phonetic and phonological aspects. Correlation with orthography. B.Vocabulary1.Semantic Fields: Person identification. Work relations and professions. Physical and inimical states. Leisure-time activity. Culture and civilisation. | |||
Demonstration of the Syllabus Coherence with the Curricular Unit's Objectives: | |||
Activities related to the learning of the Spanish language: reading of small stories/news, identifying the key words, the main ideas, the theme; summarising it (oral and written work) | |||
Teaching Methodologies (Including Evaluation): | |||
continua | |||
Demonstration of the Coherence between the Teaching Methodologies and the Learning Outcomes: | |||
Conteúdos a transmitir sob a forma de aulas presenciais teórico-práticas e avaliados através de mini-testes escritos, orais individuais e de grupo a realizar no espaço da aula. | |||
Reading: | |||
Bibliografia Principal [1] BOROBIO, Virgilio: Curso de español para extranjeros. Ele, Madrid, Ediciones SM, 1995. [2] PERIS E., BAULENAS N: Gente I, Difusión, Barcelona, 1998. [3] INMACULADA PENADÉZ, MANUEL MARTÍ y ANA Mª RUÍZ: Gramática española por niveles, vol. I Editorial Numen, Madrid, 2007. [4] Castro Viudez, Francisca.: Español en marcha. Nivel 1, Madrid, Edelsa, 2013. [5] _____________________: Aprende gramática y vocabulario, Madrid, Edelsa, 2013. [6] Gutiérrez Chávez: Latitud 0. Manual de español intercultural, Madrid, 2012. [7] AAA.: Español sin fronteras, Madrid, Edelsa, 1999. |